2-miesięczna trasa w Ameryce Środkowej + Kolumbia

To jest trasa, którą planujemy przebyć z Kolumbii, przez Amerykę Środkową do Meksyku, jako cyfrowi nomadzi przez 5,5 miesiąca.

Jeśli jesteś w podróży dookoła świata lub na wakacjach, ta podróż może być zrealizowana w czasie krótszym niż 2 miesiące.

Uwaga: wprowadziliśmy 5-miesięczny plan podróży do Ameryki Południowej + Kuba (z wyłączeniem Kolumbii) tutaj

Uwagi dotyczące trasy

Oto kraje, których tym razem nie uwzględniliśmy w naszej podróży:

• Kostaryka: za drogo, wolimy jechać na wakacje
  • Honduras: brak czasu, Internet zbyt wolny
  • Belize: za drogo
  • Gwatemala: nie w tym roku (w końcu udało nam się załatwić bilet powrotny w trybie ekspresowym do Antigua)

Zasadniczo przebywaliśmy w Ameryce Środkowej:

• Panama Tylko 3 dni (za drogo) na spełnienie jednego z moich marzeń: przepłynięcie Kanału Panamskiego łodzią. To jest to!
  • Nikaragua : podobno jest bezpiecznie dla turystów, nie ma już demonstracji
  • Salwador : ładny mały kraj
  • Wyspa San Andres (należąca do Kolumbii) jest jedyną wyspą, na którą planujemy się wybrać na Karaibach. Samolot jest tani (45€ w jedną stronę z Medellin) w porównaniu do innych wysp Nikaragui, czy Panamy.

Jest dużo lotów samolotem:

• w Kolumbii odległości są ogromne, drogi niekoniecznie smołowane. Loty wewnętrzne nie są drogie, co pozwala zaoszczędzić czas (9h do 10h drogi), wydając zaledwie 10€ do 20€ drożej
  • Kolumbia – Panama może odbyć się tylko samolotem, nie ma drogi do przekroczenia granicy. Samolot jest nieunikniony. Prom już nie istnieje, ale można popłynąć drogim promem (mówimy tu o 500$US/osoba)
  • Ponieważ po drodze omijamy Kostarykę, nie ma sensu, abyśmy przejeżdżali przez Panamę => Nikaraguę autobusem
  • Ponieważ po drodze omijamy Gwatemalę, nie ma sensu, abyśmy przez Salwador => Meksyk przejeżdżali autobusem. Przylecieliśmy z San Salvador do Meridy. Ale będzie to jeszcze tańsze, jeśli można zrobić San Salvador – Mexico City.

Szacunkowy koszt transportu: 1 375 EUR (stawki na lata 2019-2020)

Te szacunkowe koszty nie uwzględniają kosztów wizyt, zakwaterowania, wyżywienia itp., a jedynie duże odległości (tj. bez uwzględnienia taksówek między miastem a lotniskiem).

Ze względu na nasze ograniczenia czasowe, musieliśmy pominąć wiele interesujących miejsc po drodze, ale podróżnicy na wakacjach lub na wycieczce po świecie będą mogli zatrzymać się nieco dłużej w krajach, przez które przejeżdżaliśmy.

Będę aktualizował tę tabelę o rzeczywiste wydatki w miarę postępu prac (do stycznia 2020)

Są miasta, w których spędzamy 1 lub 2 dni jako cyfrowi nomadzi. Nie dlatego, że nie nadają się do cyfrowego nomadyzmu, ale dlatego, że jedziemy tam na weekend lub wycieczkę i nie chcemy zabierać ze sobą komputera.

Aby poznać więcej tras wycieczkowych, zapraszamy do pobrania na Kindle fragmentu przewodnika Lonely Planet po Ameryce Środkowej. Zdjęcie po lewej pochodzi z tego przewodnika

Oto przewodniki uzupełniające, z którymi możesz się zapoznać:

Szczegółowa trasa: z Kolumbii do Meksyku w 2 miesiące

z Ataco, Santa Teresa
Miasto Czas trwania Cyfrowy nomada (dni) Czas trwania podróży dookoła świata (w dniach) Podróże Czas podróży Koszt podróży (EUR)
Medellín, Kolumbia412
Chichen Itza i Valladolid, Meksyk11Autobus2h + 1h11 €
Coba i Tulum, Meksyk33Autobus1h + 1h3011 €
Bacalar, Quintana Roo, Meksyk33Autobus2h5023,20 €
Chetumal (połączenie), Xpujil, następnie Calakmul, Meksyk33Autobus40mn + 1h45 + 1h32 €
Palenque, Chiapas, Meksyk33Autobus5h5015 €
Campeche, Meksyk22Autobus5h15 €
Merida, Meksyk11Autobus2h7 €
Oaxaca, Meksyk305Samolot2h100 €
Miasto Meksyk, Meksyk155Autobus6h70 €
OGÓŁEM 169 dni 63 dni 1 375 €

Aby przejść do naszego 5-miesięcznegoplanu podróży po Ameryce Południowej (+ Kuba), kliknij tutaj