Jak sprzedać/oddać/wyrzucić wszystko, by wyruszyć w podróż


Przed światową trasą koncertową postanowiliśmy zachować minimum naszych rzeczy, ponieważ naszym marzeniem, po zakończeniu światowej trasy, jest osiedlenie się gdzieś na świecie.

Z tego punktu widzenia przechowywanie naszych filiżanek do herbaty z IKEA w pomieszczeniu o powierzchni 100 €/m3/miesiąc wydawało się nieodpowiednie.

Wybrane rozwiązanie: sprzedać/oddać jak najwięcej, jak najmniej przechowywać u krewnych.

Obawialiśmy się, że nie damy rady, biorąc pod uwagę ilość przedmiotów zgromadzonych przez lata. Ale po przeczytaniu blogów innych podróżników, takich jak Thrifty Nomads, którym udało się wyczyścić mieszkania o wiele bardziej zagracone niż nasze, którym towarzyszyło hasło „Jeśli my możemy sobie z tym poradzić, obiecuję, że ty też możesz sobie poradzić z bałaganem!”, wzięliśmy naszą odwagę w dwie ręce i udało się. Więc jeśli my możemy to zrobić, to ty też możesz!

Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć, możesz zobaczyć, że mieliśmy dużo rzeczy w naszym salonie.

temp1

W celu opróżnienia mieszkania postępowaliśmy etapami:

– Wymień wszystkie ważne przedmioty. Sklasyfikuj je według kategorii: do sprzedania/oddania/utrzymania. Pomagać ciebie w twój wyborze, zbroi się z książką Magia Tidying up Marie Kondo , który mówiłem o przy długości tutaj.

– Dla kategorii, które mają być sprzedane/darowane, sklasyfikuj je według możliwej daty sprzedaży (czy są nadal potrzebne? do kiedy? czy łatwo się sprzedadzą?)

– Dla kategorii, która ma być sprzedana, znajdź fakturę/gwarancję/cenę zakupu, aby lepiej określić cenę sprzedaży

– Jeśli to możliwe, fizycznie rozdziel przedmioty według obszarów. Utwórz obszary sprzedaży/darowizny/utrzymania, aby lepiej oszacować czas i energię

Wskazówki dotyczące przedmiotów „na sprzedaż”:

– W Wordzie zrobiliśmy listę przedmiotów na sprzedaż, z ceną kupna/sprzedaży, wymiarami, możliwą datą sprzedaży. Listą tą podzieliliśmy się z przyjaciółmi na Facebooku i przykleiliśmy ją przed windą w naszym budynku.

– W tym samym czasie umieszczamy ogłoszenia na Le Bon Coin (zobacz nasz artykuł 6 wskazówek dotyczących sprzedaży na Leboncoin)

– Przedmioty, które nie mogą być sprzedawane na Le Bon Coin, takie jak perfumy, zostały sprzedane na eBay lub Vinted (wskazówki dotyczące sprzedaży na Vinted tutaj)

– Przedmioty, które nie sprzedawały się dobrze na Le Bon Coin, takie jak książki/CD/DVD, były sprzedawane za pośrednictwem Giberta i Momoxa (zobacz nasz artykuł Jak odsprzedać swoje książki/CD/DVD). Pozostałe przedmioty zostały sprzedane w CashExpress

-Ubrania i torby (markowe lub nie) sprzedają się znacznie lepiej na stronie takiej jak Vinted

– Bardzo duże elementy, takie jak szafa, zostały zdemontowane przez kupujących w zamian za dobrą cenę. Przedmioty, które zostały już zdemontowane, były sprzedawane po nieco wyższej cenie

Wskazówki dotyczące przedmiotów „do rozdania”:

– Z firmą zajmującą się transportem towarów wielkogabarytowych należy skontaktować się z jednodniowym wyprzedzeniem. Zwykle zdejmujemy meble późno w nocy i odbieramy je rano.

– W kilku skrzynkach Emaus można składać dary w postaci ubrań i butów. Torba musi być dobrze zamknięta i tylko ubrania w dobrym stanie mogą być oddane.

– Przedmioty nie sprzedawane na Leboncoin lub drobne przedmioty nie nadające się do sprzedaży, takie jak zapalniczki, poczta, segregatory, naczynia, książki, DVD, wędki… były po prostu wystawiane przed windę naszego budynku. To idzie bardzo szybko.

– Leki można oddać w aptece

– Kosmetyki można podarować przyjaciołom lub na stronach barterowych. Należy jednak uważać na datę przydatności do spożycia (niektóre produkty mogą być używane tylko 6 miesięcy po otwarciu).

– Potrawy muszą być dostarczone bezpośrednio do Emaus. Z lenistwa oddaliśmy wszystko sąsiadom i nabywcom Leboncoinów

Wskazówki dotyczące przedmiotów, które można wyrzucić:

– Wyrzuć je jak najszybciej, jeśli nie używałeś ich od miesięcy, nie ma szans, żebyś je naprawił/użył ostatni raz przed światową trasą

– Jeśli po jednym dniu przedmioty pozostawione przed windą nadal tam są, to znaczy, że nikt ich nie chce, więc wyrzuć je do kosza

– Ubrania w złym stanie powinny być wyrzucane do żółtego kosza, a nie oddawane do Emmais, ponieważ ich sortowanie dużo ich kosztuje

Wskazówki dla „posiadaczy”:

– Zatrzymaj tylko te rzeczy, które naprawdę lubisz. Zadaj sobie pytanie, czy będziesz szczęśliwy mając go z powrotem po światowej trasie. Jeśli odpowiedź brzmi nie, to należy on raczej do kategorii sprzedaj/daj/odrzuć

– Zapłać za skrytkę depozytową w banku na ważne dokumenty i biżuterię. Koszt to tylko 100 euro/rok

– Przechowywać ubrania w workach próżniowych, aby ograniczyć pleśń i zaoszczędzić miejsce dla tych, którzy trzymają swoje rzeczy za darmo


– Rób zdjęcia tego, co robisz, w przeciwnym razie za rok wszystko zapomnisz

– Pudła do przechowania mogą zostać wysłane przez SNCF, który dostarczy je pod wybrany przez Państwa adres. Usługa ta jest bardzo przystępna cenowo i zaoszczędzi Ci kłopotów z łamaniem kręgosłupa

A ponieważ takiego sortowania nie da się zrobić bez pomocy, zwróciliśmy się do :

– naszych przyjaciół, aby podzielić się listą sprzedaży i którzy dali nam rękę. Kiedy już nie dajemy sobie rady i przytłaczają nas tony przedmiotów wokół nas, oni byli tam, aby pomóc nam zobaczyć to wyraźniej. Dzięki im za to!

– nasza rodzina, która zgodziła się zatrzymać nasze pudła, i nasz kot

– do senioravotreservice.com w celu demontażu mebli, wypełnienia dziur w ścianach

– panie sprzątaczki do mycia wszystkich ścian i okien przed inwentaryzacją armatury

– nasza opiekunka do dzieci, która pomogła nam sprzedać wiele rzeczy sąsiadom i doradziła nam, jakich produktów użyć do usunięcia tej czy innej plamy

– naszym nabywcom, którzy wysłali listę rzeczy do sprzedania swoim bliskim

– naszej kotce Rosalie, która uprzejmie zgodziła się rozstać z większością swoich poduszek

Nasze mieszkanie jest wreszcie puste, to początek przygody!

, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *