Singapur (cz. 1/2): jeden z czterech smoków Azji

Singapur dziwnie przypomina Hongkong, ze względu na jego bardzo zachodnią stronę z pół-azjatyckimi i pół-europejskimi cenami. Hongkong i Singapur noszą przydomek „azjatyckich smoków”, podobnie jak Korea Południowa i Tajwan. Ale w przeciwieństwie do Hongkongu, nasze pierwsze wrażenia są 10 razy bardziej pozytywne: ludzie są bardzo mili i uśmiechnięci, a kraj jest niesamowicie czysty

Część 1: Dialogi z podróży

Bierzemy ostatni lot w Azji z naszego biletu na podróż dookoła świata z Ho Chi Minh city, aby wylądować w Singapurze. Z Singapuru, nasze następne 5 lotów (long haul) będzie pokryte z naszego biletu na podróż dookoła świata. Jest to technika, którą radzi nam wielu podróżników. O wiele bardziej opłaca się korzystać z tanich linii lotniczych w Azji, zamiast łączyć wszystkie podróże w bilet dookoła świata

Ponieważ hotele i hostele są w Singapurze o wiele za drogie, zdecydowaliśmy się na Airbnb. Transport publiczny jest tu doskonały, jeździmy metrem i autobusami (3$SG/osoba). Mamy szczęście, że dostaliśmy upgrade do ogromnego pokoju za 30€/noc

Singapur wydaje się być rajem dla Airbnb. Mieszkanie, w którym się znajdujemy, jest przeznaczone tylko dla klientów Airbnb, a osoba, z którą jesteśmy w kontakcie, zarządza 150 takimi pokojami. Podaje nam dwa kody: kod do drzwi wejściowych i kod do naszego pokoju. Na nasz przyjazd, wszystko jest już gotowe, nasze nazwisko jest odnotowane na drzwiach przez sprzątaczkę. Brakuje w tym wszystkim trochę uroku, bo nigdy nie spotkamy właściciela, ale jest to bardzo praktyczne: nie trzeba się stresować, żeby umówić się na spotkanie

Dzień 1: Park Merlionów i Marina Bay Sands

Pomimo zmęczenia, jesteśmy bardzo zmotywowani, aby pójść zobaczyć lwa morskiego, symbol Singapuru. Jest większa niż myślałam (myślałam, że jest tak mała jak syrenka w Kopenhadze hehe)

Idziemy wzdłuż promenady do Marina Bay Sands, aby obejrzeć pokaz wody i światła o 20:00. Sporo osób przychodzi pobiegać, są nawet małe grupy, które przychodzą na trening z trenerem. Mimo upału, powietrze jest dość przewiewne, sprawia, że chce się tu mieszkać

Porozmawiajmy o Marina Bay Sands, to luksusowy hotel, bardzo znany z 150-metrowego basenu na dachu, ale to także idealne miejsce na zakupy (z wyższej półki), do kasyna czy po prostu na posiłek. Ich food court jest tani i masz duży wybór (między japońskim, koreańskim, malezyjskim, chińskim, hongkońskim…). Chciałem zostać tu jedną noc, aby cieszyć się basen zarezerwowany tylko dla klientów, ale stawki są o wiele za drogie (380 € za noc) dla nas, aby pozwolić na to szaleństwo, przyjaciel zaproponował nam iść wziąć colę na dachu i cieszyć się widokiem na basen, za mniej kosztowne. Zrobimy to w ciągu dnia

Dzień 2: Universal Studios Singapore

Kupiliśmy bilety do tego parku rozrywki na lotnisku (60$SG/osoba) nie wiedząc tak naprawdę czego się spodziewać. Pada, ale i tak idziemy, licząc na to, że park będzie pusty

Aby dostać się do Universal Studio, musisz zatrzymać się na stacji Harbour City MRT lub na dworcu autobusowym Vivo City. Mamy lunch w Vivo City foodcourt (S$7/osoba), aby zaoszczędzić trochę pieniędzy

Z VivoCity jedziemy monorail Santosa Express (wjazd na wyspę kosztuje 4$SG, ale potem jeździmy tym monorail’em ile chcemy, dopóki jesteśmy na wyspie) aż do przystanku Waterfront.

I wtedy zaczyna się zabawa. Jest to odpowiednik Disneyland Studio, ale bez kolejki. Robimy maksymalnie 10 minut w kolejce, przy ledwo padającym deszczu (nawet jest ładnie, tak jest bardziej orzeźwiająco). Moje dwie ulubione atrakcje to Transformers w 4D i Zemsta Mumii (krzyczałam od początku do końca – wygląda to tak, jakbyś był w piramidzie i miał umrzeć). Reszta jest również dobra, dekoracje są świetne, zwłaszcza Park Jurajski i wszechświat Shreka (gdzie można również znaleźć Puss in Boots i Kitty Soft Paws)

JB podobał się roller coaster Cyclon, odpowiednik Ozyrysa w parku Asterixa z pętlami, podczas których nogi są w powietrzu

universalstudios

Jestem zachwycona tą wizytą, a fakt, że poszłam nie wiedząc czego się spodziewać sprawił, że wizyta była o wiele bardziej przyjemna i zaskakująca. W jeden dzień zrobiliśmy prawie wszystko, uczestniczyliśmy w pokazach. Z drugiej strony jest to dość męczące, nie mieliśmy odwagi wsiąść do Santosa Express, żeby pojechać na plażę czy zobaczyć kolejnego „Merliona” (lwa morskiego) na tej wyspie

Wieczorem jemy w restauracji/stołówce w okolicy. Wystarczy wskazać potrawy, które chce się zjeść (do wyboru jest około 20 dań). Nasz posiłek kosztował nas 18$SG za dwie osoby (napoje wliczone). Obok, sklep z owocami oferuje wstępnie pokrojone owoce za 2$SG za tacę

To już koniec naszej pierwszej części w Singapurze. Płyniemy statkiem do Batam (Indonezja), a za kilka dni będziemy kontynuować naszą wizytę w Singapurze

Jak dojechać

Drogą powietrzną Singapur jest węzłem komunikacyjnym Azji, co jest częściowo powodem, dla którego włączyliśmy go do naszego biletu na podróż dookoła świata

Porady

• Na lotnisku w Singapurze nikt nie pytał nas o bilet wyjazdowy, ale w Wietnamie poproszono nas o bilet wyjazdowy
  • Przy wypłacie pieniędzy kartą zagraniczną nie ma żadnych opłat, więc wystarczy wypłacić tyle, ile się potrzebuje (w przeciwieństwie do Filipin czy Wietnamu, gdzie muszę wypłacić tyle, ile się da, żeby stała opłata była opłacalna). Wiele miejsc akceptuje płatność kartą kredytową, bez dodatkowych opłat
  • Uważam, że karty SIM StarHub są najtańsze: 15$SG za 3,7GB do wykorzystania w ciągu 6 dni + roaming w Indonezji, Malezji …
  • Singapur zabrania wielu rzeczy, w tym gum do żucia i gazików pieprzowych (na odprawie celnej zapytano mnie, czy przywiozłem jeden). Upewnij się, że wiesz, co robisz wcześniej, bo inaczej zostaniesz ukarany wysoką grzywną
  • Kup kartę transportową(Ez-Link lub zwrotną kartę MRT), nie w sklepach Changi, ale tuż przed lotniskiem MRT: Kosztuje 12$SG, w tym 5$SG za kartę i 7$SG za przejazd. Możesz dodać trochę pieniędzy („top up”) w wysokości 10$SG lub 20$SG. Po wyjeździe z Singapuru możesz odzyskać saldo karty
  • Jedz w lokalach gastronomicznych w centrach handlowych lub centrach hawkerów, aby płacić mniej
  • Sprawdź harmonogram darmowych pokazów przed Marina Bay Sands (Wonder Full) tutaj