1 tydzień w Argentynie (Iguazú & Buenos Aires): Plan podróży, budżet, przewodnik, porady (2/2)

Aby przeczytać pierwszą część przewodnika po Patagonii, kliknij tutaj

Ahh Argentyna! Ten kraj jest tak rozległy, a jego atrakcje tak od siebie oddalone, że musieliśmy go odwiedzić aż 3 razy. Po 15 dniach w Patagonii, odwiedziliśmy Chile, Boliwię, Peru, Paragwaj, zanim spędziliśmy kilka dni w Foz do Iguaçu w Brazylii i przekroczyliśmy granicę lądową do Puerto Iguazú w Argentynie

Plan podróży

• Puerto Iguazú (3 dni): po zwiedzeniu brazylijskich wodospadów, przekraczamy granicę lokalnym autobusem do Puerto Iguazú (Argentyna) za 20$AR/os. Zobacz nasz przewodnik po wodospadach Iguazú tutaj. Zwiedzanie argentyńskich wodospadów zajmuje nam cały dzień
    • Szybki przejazd do Urugwaju: z Puerto Iguazú jedziemy nocnym autobusem do Concordii (Argentyna) za 1060$AR. Następnie przekraczamy granicę autobusem, aby spędzić 12 dni w Urugwaju
  • Buenos Aires (4 dni) Popłynęliśmy godzinną łodzią z Colonia del Sacramento (Urugwaj) do Buenos Aires (950$UR). Wypłynięcie łodzią z Colonii jest tańsze niż z Montevideo (a miasto Colonia jest urocze). Na zwiedzanie Buenos Aires przeznaczyliśmy tylko 4 dni (pozostałe 3 dni byliśmy poza miastem). Buenos Aires i Rio de Janeiro to jedyne dwa duże miasta, które lubię w Ameryce Południowej
    • Wylot do Rio de Janeiro

Urugwaj jest dla nas najlepszym możliwym przystankiem pomiędzy Iguazú a Buenos Aires. Pomiędzy tymi dwoma miastami, nie ma wielu obowiązkowych miejsc do odwiedzenia w Argentynie. A fakt przejeżdżania przez Urugwaj pozwala nam zaoszczędzić trochę pieniędzy na transporcie, bo autobusy w Urugwaju kosztują znacznie mniej niż w Argentynie

Kurs wymiany w marcu 2017 r.: 10$AR = 0,59€. 10$AR = 0.65USD

• Iguazú
    • Autobus Foz do Iguaçu – Puerto Iguazú: 20$AR/osoba, 40$AR jeśli stracisz cierpliwość jak my
    • Hotel: 2 noce
      • 500$AR/noc w pokoju dwuosobowym w Hotelu Lilian
      • w przeciwnym razie jest to 180$AR/łóżko w dormitorium w Hostel Park Iguazu, śniadanie wliczone w cenę
    • Autobus: 130$AR w obie strony za osobę
    • Wejście do parku: 330$AR/osoba
    • Lunch (zakupiony w mieście i przywieziony do parku): $145.00 za dwie osoby
    • Restauracje: od 130$AR/osoba. Za dobry kawałek argentyńskiego mięsa (a polecam), liczcie 300$AR/os +10% napiwku
  • Buenos Aires: to miasto jest droższe niż Patagonia, to szaleństwo! Nie można dobrze zjeść nie wydając fortuny
    • Zakwaterowanie: 27USD/noc pokój dwuosobowy w Babel Plaza (po odliczeniu VAT). Uważam, że o wiele taniej jest być w hotelu, który zgadza się zdjąć z nas 19% VAT i akceptuje karty kredytowe, niż w hostelu, który pobiera od nas VAT i przyjmuje tylko gotówkę. Tak więc gorąco polecam ten hotel.
    • Jedzenie: +10% napiwku (prawie obowiązkowe)
      • Restauracja ekonomiczna: $170.00 AR/menu
      • Fast food: $60/ talerz
      • Restauracja zbyt dobra (ale zbyt droga)
        • 250$AR jedna sałatka
        • 350$AR do 500$AR za dobry stek (bez dodatków). Akompaniament między 100$AR a 150$AR (do podziału, to lepiej)
      • Butelka wody: 30$AR w małych sklepach
    • Karta SIM: 50$AR w Moviestar. Myślę, że JB musiał kupić 100$AR doładowania, aby mieć internet przez 7 dni
    • Karta SUBE: 25$AR/karta (można użyć jednej karty dla dwóch osób). Musieliśmy kilkakrotnie obciążać naszą kartę podczas pobytu. 200$AR w sumie dla dwóch osób.
    • Odwiedź i pokaż
      • Museo Evita: 90$AR/osoba
      • Pokaz tanga w Tango Porteño (jeden z najbardziej ekonomicznych pokazów). Tylko pokaz w cenie 450$AR/osoba
    • Odbiór (wcześniej zarezerwowana taksówka) na lotnisko: $500.00 all inclusive
    • Terminal łodzi taxi -> centrum: $200AR. Uber nie byłby tańszy.

Praktyczne porady

Radzę najpierw przeczytać część „Praktyczne porady”, którą napisałem dla Patagonii. Wiele z tych wskazówek odnosi się również do Buenos Aires. Dla Iguazú napisałam tutaj kompletny przewodnik, do którego przeczytania zapraszam

Oto konkretne wskazówki dla Buenos Aires

• Zakwaterowanie: jak już wspomniałam wyżej, o wiele taniej jest zatrzymać się w hotelu, który zgadza się zwolnić nas z podatku VAT i który akceptuje karty kredytowe, niż w hostelu, który każe nam płacić VAT i który przyjmuje tylko gotówkę. Faktycznie, wypłata gotówki kosztuje mnie tutaj 4,8% (nie możemy wypłacić dużo (max 2000$AR), a na dodatek musimy zapłacić 96$AR opłaty za każdą wypłatę). Babel Plaza to bardzo dobrze położony hotel, w bezpiecznym miejscu, który polecam Państwu z zamkniętymi oczami (bez VAT, płatność kartą).
  • Karty kredytowe są bardziej akceptowane w Buenos Aires niż w Patagonii. Wszystkie restauracje średniej i wyższej klasy przyjmują je bez dodatkowych opłat. Niektóre restauracje przyjmują nawet napiwki (10% wartości rachunku) za pomocą karty kredytowej.
  • Taksówki i Uber są tu drogie, więc najlepiej korzystać z transportu publicznego. Kup kartę SUBE (25$AR) i doładuj ją w kiosku. Kiedy wsiadasz do autobusu, powiedz kierowcy, dokąd jedziesz (aby mógł odpowiednio dostosować opłatę za przejazd). Następnie, odznacz SUBE.
  • Metro jest wygodne, ale nie tak gęste jak sieć autobusowa.
  • Google Maps wymienia wszystkie środki transportu publicznego dość wiarygodnie, ale z kilkoma błędami. Nie wahaj się zapytać miejscowych, będą wiedzieć, jak skierować Cię do innego autobusu.
  • Buenos Aires to duże miasto, więc uważaj na swoje rzeczy. Trzymaj torby na kolanach, a nie na podłodze autobusu, ponieważ niektórzy złodzieje sięgają pod siedzenia z nożem, aby otworzyć torbę.
  • Ludzie nienawidzą złodziei, więc jeśli masz do czynienia ze złodziejami, krzycz głośno „LADRON”, może ktoś pomoże Ci odzyskać Twoje rzeczy.
  • Przed wyjściem w nocy zapytaj recepcjonistów, czy cel podróży znajduje się w bezpiecznej strefie. W promieniu kilku przecznic może być dzień lub noc. Jeśli miejsce nie jest wystarczająco bezpieczne, lepiej wziąć taksówkę.
  • Większość turystów ucieka z LA BOCA po godzinie 18. To biedna okolica, prawdopodobnie nie jest to najlepsze miejsce na rezerwację hotelu.
  • Jeśli chcesz iść na mecz piłkarski jak JB, nie oczekuj wielkiej jakości piłkarskiej, to co jest interesujące to nie mecz, ale atmosfera.
  • Jeśli masz trochę czasu, odwiedź także Tigre (dla jego delty) i La Plata (dla jego katedry i doskonałej mapy miasta) w pobliżu Buenos Aires (możliwa jednodniowa wycieczka)

Co nam się podobało

1. Wodospady Iguazú po stronie argentyńskiej – dużo bardziej imponujące niż po stronie brazylijskiej
  2. Buenos Aires i jego paryski wygląd
  3. Gastronomia w Buenos Aires

Co nam się mniej podobało

1. Argentyńczycy, których spotkałem w Urugwaju – aroganccy, wyniośli i bez szacunku, nie zachowują się tak samo jak w Argentynie